Try-out 2

14 juni 2017 - Voorthuizen, Nederland

Het uitproberen en testen zit er al bijna weer op. Na een eerste paar dagen met ronduit wisselvallig weer (op bepaalde dagen een 'under statement') werd het weer steeds beter en vandaag ben ik ondanks factor 50 toch nog verbrand. Het buiten leven is al helemaal gewend, evenals het dagelijkse ritme van opstaan, ontbijten, inpakken, fietsen, onderweg eten halen, kampeerplek zoeken, tent opzetten eten maken, kletsen met campinggasten, de route voor de volgende dag voorbereiden en soms nog wat lezen). Eentonig? Ja. Saai? Geen moment? Eenzaam? Nee, maar wel alles alleen, dus veel tijd om na te denken en de gedachten vliegen alle kanten op.
Ik ben in Duitsland het Teutoburgerwald en Sauerland doorgefietst en inmiddels weer terug in Nederland. Ik heb overnacht in resp. Ommen, Offlumer See, Lienen, Sennelager, Bruchhausen, Möhnesee, Dülmener See, Lichtenvoorde en vannacht in Voorthuizen. Morgen ga ik naar Jos & Ingrid in Spaarndam en fiets dan vrijdag over de Afsluitdijk weer terug naar huis. Ik heb alle dagen prima kunnen fietsen, gemiddeld zo'n 90km per dag, dus totaal ongeveer 1000km. Allerlei omstandigheden meegemaakt: storm, onweer, urenlang fietsen in stromende regen, belanden op bergpaden waar amper meer te fietsen viel, verkeerd gereden, waardoor de plannen ineens anders uitpakten, een kaart, waar ineens een stuk mistte, zodat ik geen idee meer had waar ik was, geen winkel te vinden of gesloten, midden in de nacht mijn tent leegeroofd door een wasbeer (met een zaklamp alles weer op het campingterrein opgezocht, sandaal kapot gevreten) etc. etc. Ik heb alles dus goed kunnen testen en de spullen bevallen prima. Toch wel een aantal zaken die ik straks anders doe.
Wat me zwaar tegenviel was het klimmen met volle bepakking. In een boek van iemand, die door de Rockies was gefietst had ik gelezen, dat het voelde alsof er een aanhanger met een olifant achter je fiets hangt. Ik kan dat alleen maar beamen, het is echt niet overdreven. Nou waren dit nog relatief korte klimmetjes (alhoewel soms gemeen steil) in Sauerland, dus er staat me nog wat te wachten.....
Kortom, ik ben erg blij dat ik dit gedaan heb voordat ik vertrek naar Canada. Alhoewel het qua landschap en omstandigheden natuurlijk niet te vergelijken is.
Nu nog een paar weken werken en de laatste voorbereidingen en dan is het zover. Ik heb er reuze zin in, maar zie er soms ook wel tegenop; dat laatste geldt vooral voor het naderend afscheid. Als ik eerst maar, met fiets en al, in het vliegtuig zit.

1. Ragas:
    15 juni 2017
    Heel veel succes. Leuk om je belevenissen te volgen.
  2. Oom Piet en tante Henny:
    17 juni 2017
    Gerrit met veel respect hebben we alles gelezen. Geweldig hoor. Dat sportieve heb je vast niet van de Geldofs, al waren dat wel doordouwers.
    Lieve groeten van ons 2
  3. Albert van der Gaast:
    23 juni 2017
    Het komt nu allemaal snel dichterbij. Als de try-outs al een belevenis waren, dan zal het "voor het echie" straks helemaal indrukwekkend worden. Zal in overdrachtelijke zin toch ook wel een pittige klim worden. Veel succes en neem de juiste beslissingen.
  4. Piet:
    6 juli 2017
    Mooi verhaal Gerrit, nu al leuk om te lezen. Dat klimmen met bepakking gaat met de tijd zeker beter. Veel succes en plezier en ik ben heel benieuwd naar je volgende verslagen.
  5. Erik Stokkers:
    13 juli 2017
    He Gerrit,

Zag net je melding via LlinkedIn langskomen. Respect hoor en een mooie uitdaging. Ik ga je volgen.
    Geniet ervan.

Erik
  6. José:
    17 juli 2017
    Goede reis Gerrit en geniet ervan! Het is je van harte gegund!
  7. Oom Piet en tante Henny:
    17 juli 2017
    We leven met je mee en wachten op de berichten.
    Altijd in onze gedachten.
    Groeten en kijk uit.
  8. Cor:
    18 juli 2017
    Waar blijft Canada in deze reislog, goed overgekomen?
    Anne Kuzuma (ken je misschien? ) fietst parallel van west naar oost in de VS.
  9. Oom Piet en tante Henny:
    18 juli 2017
    We hoorden van Jetty dat je goed in Vancouver aan kwam.
    Wij waren er ook 2x. Groot en mooie omgeving.
    Liefs
  10. Jelle.:
    26 juli 2017
    Hee Gerrit. Leuke verhaaltjes! Ga zo door. De bus is voor alles goedgekeurd. 2 augustus laatste werkdag en dan met de camper weg. Groeten Jelle en familie.
  11. Ome Cor en Joke:
    30 juli 2017
    Ik heb net jouw blog gelezen ,wij zelf waren 5 dagen in de Harts (Goslar) meteen busreis .We troffen het niet net het weer,ook veel regen en overstromingen .Het was een hele ervaring en dan te bedenken dat jij ergens in the whopwhops in een tentje lag . Jij liever dan ik. De groeten van ons hier in Sneek
  12. Eileen:
    14 augustus 2017
    Hi there Gerrit,
    Nice to meet you yesterday, and we should have talked more Frys!! Looking forward to reading some posts from this Canada tour. Have you written a few and I just can't find them? Today I'm going to begin my little fiets tochtjes to Rosemary and back to the farm daily It's a beginning.
  13. Ome Cor en Joke:
    21 augustus 2017
    Elke dag een interessant verhaal .We leven zo met je mee en wensen je geluk. Vandaag is de rust hier wat weergekeerd . De gasten Ingrid en Geoff zijn met Josee en Joost vanmorgen vroeg vertrokken op weg naar Stretford on Avon. INgrid en Geoff per vliegtuig en Josee&Joost met de Ferry want die nemen de auto mee. De groeten van ons Cor & Joke
  14. Oom Piet en tante Henny:
    21 augustus 2017
    Ha Gerrit. Met spanning kijken we uit naar nog meer spannende verhalen. We volgen je op de kaart.
    De familie is op reis zo ik zie. Ze zitten over heel de wereld zo langzamerhand.

Goed reis verder.