Tryout

6 juni 2017 - Ommen, Nederland

Vanochtend van huis vertrokken voor de tryout: 11 dagen met de fiets en alle spullen op pad richting Teutoburgerwald, zodat ik het klimmen en dalen met volle bepakking eens kan uitproberen. Vandaag nog nauwelijks hoogteverschillen, maar het was zwaar genoeg: keiharde wind schuin tegen en heftige buien. Dus alles is meteen getest. Het fietsen met bepakking viel me nog niet mee: het rijdt zwaar (toch maar andere banden), lastig sturen en de fiets slingert snel door het gewicht. Zal wel een kwestie van wennen zijn. Nu in Ommen op een prachtige plek aan de Vecht. Morgen als het een beetje mee zit de grens over.

1. Erik Camphuizen:
    6 juni 2017
    Hallo Gerrit, een prima dag dus voor een test! ;-) Als je niet al te veel off-Road gaat rijden zou je de Almotion banden van Schwalbe kunnen overwegen. Deze banden staan bekend om de lage rolweerstand. https://www.schwalbe.com/nl/tour-reader/marathon-almotion.html
    Veel geluk en wijsheid met de test en je grote avontuur...#stiekemwelwatjaloers