Eerste dag in Canada

19 juli 2017 - Vancouver, Canada

Na een lange, stressvolle en vermoeiende reis gisteren, heb ik vandaag op mijn gemak en met stralend weer Vancouver kunnen verkennen en de meest urgente zaken geregeld om mijn fietstocht te kunnen starten.
Gisteren tegen 10 uur vertrokken naar Schiphol, extra vroeg omdat ik ook mijn fiets apart moest inchecken. Toen bleek, dat ik bij de overstap in Toronto zelf mijn bagage moest ophalen en weer inchecken voor de binnenlandse vlucht naar Vancouver. De organisatie in Toronto was slecht, dus ik had aan die 2 uur overstaptijd maar net genoeg; pikten ze ook mijn waterflesje nog in, omdat ik door de douane (immigratie gedoe) moest en het hele circus van controles ('6 keer genaaid houdt beter') opnieuw werd gedaan. In Vancouver kwam de bagage pas na een uur, maar alles was er. Toen met een kar vol (fietskoffer en 2 enorme tassen met fietstassen erin) naar een taxi: daar bleek een rij van tientallen meters te staan en voor mij moest er een aparte (grotere) taxi komen, dus weer een uur verder. Een zeer aardige Indiër bracht me vlot naar het hostel (Vancouver Downtown) waar ik om 1 uur 's nachts (lokale tijd; in NL was het alweer ochtend) in bed belandde op een bloedhete kamer met 3 roommates, die er al lagen te zweten.
Na een diepe slaap was ik om 5 uur alweer klaar wakker. Het was nog steeds heet op de kamer (en ook in de rest van het hostel). Kalm aan gedaan, want ik was behoorlijk brak. Na een enigszins karig ontbijt heb ik eerst mijn fiets in elkaar gezet. Daarna de stad in op de fiets: prachtige fietsroutes langs de kustlijn /havens. Eerst naar Greyhound, die gelukkig mijn fietskoffer naar Toronto kunnen brengen; ik moet hem er alleen morgen even met een taxi naartoe brengen. Toen de fiets weer bij het hostel neergezet en lopend de stad (downtown) door: Gastown, Waterfront etc. Wat een heerlijke relaxte stad! Maar wel prijzig. 's Avonds weer op de fiets en Stanley Park rondgereden. Ondertussen her en der wat gegeten en gedronken. Al met al een schitterende eerste dag, waarop ik me geleidelijk beter begon te voelen.

1. Petra:
    19 juli 2017
    Hai Gerrit! Dat klinkt inderdaad als een behoorlijk stressvol begin van je avontuur...maar goed om te lezen dat je je gedurende de dag vorderde steeds beter voelde. Hoop dat je niet al te veel last krijgt van jetlag! Heel veel plezier en geniet van de stad.
  2. Oom Piet en tante Henny:
    19 juli 2017
    Ja vlotjes door de douane gaat het daar niet. dat ondervonden wij ook. Eerst maar acclimatiseren en dan verder.
    Groeten uit warm Nederland.
  3. Antje Attema:
    19 juli 2017
    Wat een gedoe. Maar nu kun je rustig aan beginnen.
  4. Rinus hielkema:
    19 juli 2017
    Hoi Gerrit wat een reis zeg nu maar hopen dat de reis verder spoedig verloop gr
    Rinus
  5. K!L:
    19 juli 2017
    Je bent er !!!!!! Je fiets is er !!!!!
    Kan alleen nog maar een mooie ervaring worden,.....
  6. Piet:
    19 juli 2017
    Mooie eerste indrukken. Dat lijkt een goed vertrekpunt voor het vervolg. Ben nu al benieuwd naar je foto's. Groeten en succes met je reis.
  7. Annemiek:
    19 juli 2017
    Super leuk geschreven pap! Nu gaat de fietstocht straks echt beginnen!
  8. Annemiek:
    19 juli 2017
    Super leuk geschreven pap! Nu gaat de fietstocht straks echt beginnen!
  9. Jelle:
    20 juli 2017
    Geniet en pas goed op jezelf. Gr. Jelle
  10. Jelle:
    20 juli 2017
    Geniet en pas goed op jezelf.
  11. Jorien:
    24 juli 2017
    Goed om te horen! Hopelijk is niet 'onze' waterfles in beslag genomen?? Hele goede reis en ben benieuwd wat je allemaal tegen gaat komen!
  12. Coby visser:
    2 augustus 2017
    Hoi gerrit,
    Ik wens je heel veel plezier en een goede conditie. Maar die heb je natuurlijk wel. Doe voorzichtig, en geniet ervan. Groet Coby visser.