Tot het kookpunt

27 juli 2017 - Nelson, Canada

Ik was van plan om in 2 etappes van Greenwood naar Nelson te rijden (totaal een kleine 200km). Na de pittige rit naar Greenwood leek me een wat kortere naar Christina Lake op zijn plaats gevolgd door 120km naar Nelson, waar ik een rustdag zou inlassen. Het loopt echter altijd anders dan gepland (het lijkt wel een normaal project).
Ik was al om 12 uur in Christina Lake, wat een erg toeristisch gebeuren bleek te zijn, dus ondanks de hitte en dat mijn benen gisteren niet zo super meer voelden, besloot ik toch door te rijden naar de eerstvolgende campground in Provincial Park Nancy Greene; dat was echter wel 30km verder, incl. een klim van 1000m. Dat heb ik geweten: klimmen met 30kg aan je fiets bij 40°, geen wind en nauwelijks schaduw te vinden. Om de haverklap kookte mijn motor en moest ik afkoelen en drinken op de meest idiote plekken langs de highway (aan beide kanten). Na uren was ik boven en was ik wederom door mijn hele voorrad vocht van bijna 3 liter heen en toch nog gedehydrateerd (raar woord eigenlijk). Dat heb ik de hele avond gevoeld en vanochtend had ik nog steeds 'pap in de benen. Overigens had ik weer een schitterende plek aan een strand bij een bergmeer, dus voor de vierse keer achtereen een bad.
Vandaag een relaxte (voornamelijk dalen) rit, gevolgd door een rustdag in het vooruitzicht en bovendien weer een stralende dag, dus wie doet je wat? De camping dus: nooit bij stilgestaan dat ik mijn rustdagen beter midden in de week kan plannen: slechts 1 nacht 1 plek beschikbaar en het hele weekend bomvol. Daar ging mijn rustdag en bovendien is Nelson een ontzettend leuk stadje, waar veel is te zien en te doen. Dus op naar de TI en vandaar verwezen naar een redelijk betaalbaar hotel, waar ik meteen maar 2 nachten heb geboekt, want anders komt er van rust nog niets terecht met steeds in en uitpakken. Dus ineens 2 rustdagen! Omdat dat wel wat teveel van het goede is ga ik morgen kajakken op wild water (categrie 2/3; de kenners zullen wel zeggen 'stelt niets voor'). De komende 2 dagen ook mijn fiets verzorgen (het piept en kraakt alweer aardig) en oriënteren op het vervolg van de route. Zondag fiets ik weer verder. In mijn volgende verslagje zal ik wat meer op de vragen van mijn lezers ingaan. Ik vind het ontzettend leuk om mijn belevenissen met jullie te delen en jullie reacties te lezen.

1. Piet:
    28 juli 2017
    Gerrit, het blijft leuk om je verhalen te lezen, geniet van je rustdagen.
  2. Leo:
    28 juli 2017
    Mooie omgeving en goed verteld, Gerrit. Ik hoor het je bijna in 't Fries zeggen.
    Het avontuur komt vaak om de hoek als er iets onverwachts of verkeerd gaat. En dat is voor ons ook juist leuk om te lezen. Dus dat wens ik je van harte toe.
  3. Rinus:
    Hoi Gerrit
    Leuk om je verslag te lezen,wens heel veel succes en kijk uit naar je volgend verslag.
    Groetjesrinus
  4. Antje Attema:
    28 juli 2017
    Lekker een paar nachten in een hotel.
  5. Pappa en José:
    28 juli 2017
    Wat een prachtige en verrassende tocht tot nog toe! Je verhalen zijn zo leuk! En Canada is zooi mooi!
    Geniet van je "vrije" dagen! Groetjes, Joost en José
  6. Jelle:
    28 juli 2017
    Super leuk die reisverhalen van je Gerrit! Het leest ook lekker weg! Nu eerst maar even genieten van je rustdagen! Groeten van Jelle en Froukje!
  7. Rian:
    29 juli 2017
    Haha, mooie voeten, dank! Die tekening zal wel steeds duidelijker worden, keep me posted :-) En lekker, die indalende rust die ik meen te lezen. Eerst moeite met het smokkelen met je wekelijkse rustdagje, even later maak je er zonder problemen twee van! Go with the flow, stoer! Kan ook niet anders in je wildwaterkano natuurlijk. Hoop dat je lekker rehydrateert in dat crispy water. Zorg goed voor je fiets!