Alweer een prachtige dag

25 juli 2017 - Greenwood, Canada

Vanochtend al om 7:30 vertrokken vanuit Osoyous, ondanks dat het tot diep in de nacht rumoerig was op de 'Tokkie' camping. Het begin was meteen pittig klimmen en het was al snel boven de 20°, maar gedeeltelijk nog in de schaduw, dus dat ging prima. Toen ik boven was (1250m), was het daar om een uur of 11 al 30°! Koffie met een versgebakken 'cinnamon bun' bij mexicaans café 'Su Casa', in the middle of nowhere, ging er goed in. Toen lekker dalen met soms 60 op te teller 'immer gerade aus'. Beneden in het dal was het 36°, dus de UV-werende kleding kon wel aan. Mijn armen en benen zijn nog nooit zo bruin geweest en mijn voeten lijken op een zebra door de sandalen (sokken en schoenen heb ik nog niet aan gehad).
Onderweg nog wat boodschappen gedaan en fruit gekocht en om 3 uur was in op de beoogde campground Boundary Creek bij Greenwood. Alle ruimte, dus prima plek bij de beek en meteen een bad genomen; buurman Norm uit Winnipeg heeft de foto's gemaakt.
Morgen naar Chrisitna Lake en daarna een lange rit (120km) naar Nelson, waar ik een rustdag wil nemen. Ik wilde minaal 1 rustdag per week, dus ik smokkel meteen al en beetje, maar het is lastig plannen, omdat het een plek moet zijn met voorzieningen en waar iets te doen of te zien is.

1. Petra:
    26 juli 2017
    Haha nu al zo bruin en je bent nog maar net onderweg, dat belooft nog wat! Heel veel plezier en succes op de lange rit naar Nelson.
  2. Oom Piet en tante Henny:
    26 juli 2017
    We volgen je in gedachten en op de kaart .
    Hoelang doe je met je fietsbanden?
  3. Piet:
    26 juli 2017
    Mooi verhaal en mooie foto's, je zou er nooit weer vandaan willen, haha.
    Succes met je volgende rit.
  4. Diny Nijholt:
    26 juli 2017
    Ziet er prachtig uit en nu al een geweldige ervaring, Gerrit.
    Lekker, een rustdag!
  5. Rian:
    26 juli 2017
    Nog maar net onderweg en wat heb je al veel moois gezien, geweldig. Leuk ook, die contacten onderweg! Zet m op naar Nelson en dan lekker een dagje van andere dingen genieten Gerrit. Ach, en maak je ook even een foto van je voeten voor ons....
  6. Antje Attema:
    26 juli 2017
    Lekker genieten van je rustdag. Maar eerst nog een eind verder fietsen.