Alweer een prachtige dag

25 juli 2017 - Greenwood, Canada

Vanochtend al om 7:30 vertrokken vanuit Osoyous, ondanks dat het tot diep in de nacht rumoerig was op de 'Tokkie' camping. Het begin was meteen pittig klimmen en het was al snel boven de 20°, maar gedeeltelijk nog in de schaduw, dus dat ging prima. Toen ik boven was (1250m), was het daar om een uur of 11 al 30°! Koffie met een versgebakken 'cinnamon bun' bij mexicaans café 'Su Casa', in the middle of nowhere, ging er goed in. Toen lekker dalen met soms 60 op te teller 'immer gerade aus'. Beneden in het dal was het 36°, dus de UV-werende kleding kon wel aan. Mijn armen en benen zijn nog nooit zo bruin geweest en mijn voeten lijken op een zebra door de sandalen (sokken en schoenen heb ik nog niet aan gehad).
Onderweg nog wat boodschappen gedaan en fruit gekocht en om 3 uur was in op de beoogde campground Boundary Creek bij Greenwood. Alle ruimte, dus prima plek bij de beek en meteen een bad genomen; buurman Norm uit Winnipeg heeft de foto's gemaakt.
Morgen naar Chrisitna Lake en daarna een lange rit (120km) naar Nelson, waar ik een rustdag wil nemen. Ik wilde minaal 1 rustdag per week, dus ik smokkel meteen al en beetje, maar het is lastig plannen, omdat het een plek moet zijn met voorzieningen en waar iets te doen of te zien is.